Even een eerste indruk van Aruba!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu Even een eerste indruk van Aruba!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu

Even een eerste indruk van Aruba!!

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2010 | Aruba, Oranjestad

Ik werd heel lief naar Schiphol gebracht door mijn lieve vriendje, dus begon heel relaxed, zonder de stress van een trein die niet op kwam dagen of vertraging zou kunnen hebben, aan een lange dag. Om zes uur vertrokken we uit Rotterdam en ik was de eerste bij een van de 8 balies, dus na 5 minuten mijn koffer ingecheckt en op zoek naar een lekkere cappucino en vervolgens een relaxstoel weten te bemachtigen; goede start dus! Nog wat hebbedingetjes gekocht; een rond klein boxje die je aan kan sluiten op je iPhone voor goede kwaliteit muziek en een super uitgebreide wereldstekker. De vlucht was erg relaxed, geen enkele keer turbulentie ofzo en een paar uur heerlijk liggen slapen. Er liepen ook een aantal korte koppies, brede schouders met mij de slurf in; en ja dat waren mariniers. Er is een grote basis op Aruba dus mariniers zie je veel vaker hier. Eentje verteld dat hij hier twee weken alleen is en dat daarna zijn vriendin ook naar Aruba komt en dan dus een collega van mij wordt; hoe toevallig! Zij blijven dan allebei een jaar, lekker hoor. Nou aangekomen op Aruba Airport (Reina Beatrix Airport) zou een van de managers mij daar staan op te wachten met een bordje HOH (Horacio Oduber Hospital), ik kreeg al een flashback over Suriname, want daar zou ik ook opgehaald worden en daar stond ook niemand.. toen ben ik uiteindelijk met een wild vreemd iemand naar Paramaribo meegereden. Maar goed maakt niet uit, ik wist hier de naam van het autoverhuurbedrijf en ben gewoon zelf aan de slag gegaan met papieren ondertekenen en de auto langslopen enzo. Vervolgens nog even terug gelopen naar de Airport, maar nog steeds niemand... Gebeld naar een van de managers; ja druk, kon niet weg etc. Dus hij zou me wel komen ophalen.. Leek mij een vrij lang verhaal worden, dus ik besloot gewoon zelf naar het Hospitaal te gaan. Een keer verkeerd gereden, maar 20 minuten later stond ik op de Intensive Care. Een korte rondleiding gehad over de Intensive Care, Medium Care en Coronary Care Unit. Veel nieuwe apparatuur, maar wel een sterk verouderd uiterlijk.. Leuke eerste indruk en alweer een heel verschil met Suriname, wat eigelijk echt wel derde wereld niveau was. Vervolgens naar Hoofd Personeelszaken en daarna wat boodschappen gehaald en nog laat geluncht. 's Avonds beetje rustig aan gedaan.
Vrijdagochtend lekker de eerste zon gepakt. Half een met Heidy afgesproken en om ergens te lunchen en dat was heel gezellig; we gaan elkaar nog veel vaker zien deze maand! (Heidy is een buurmeisje van vroeger, we hebben denk ik zo'n jaar of zes naast elkaar gewoont en onze moeders zijn goede vriendinnen. Daarna nog allerlei zaken geregeld zoals de Sociale Verzekeringsbank, Ministerie van Volksgezondheid en belastingdienst. Ook een Arubaans telefoonnummer aangeschaft, waardoor ik makkelijker en goedkoper naar Nederland kan bellen en gebeld kan worden. Vooral dat laatste duurde eindeloos. Je kan dus niet bij iedere supermarkt een SIM-card kopen, daarvoor moet je naar een van de kantoren van die telefoonmaatschappij. Daar staan dus mensen eindeloos uit te zoeken welke telefoon ze gaan kopen, terwijl ik dan daar zit te wachten en zit te bedenken dat ze dat al lang op internet hadden kunnen uitzoeken!! Nou toen nog naar het strand gegaan; Eagle Beach is vlak bij mijn appartement en is het mooiste strand van Aruba, de zee is heerlijk warm en de stranden zijn witter dan witst. Robben en Kuyt helaas nog niet tegen gekomen.... Die zijn er namelijk ook, maar weet natuurlijk niet precies in welk ontzettend duur hotel ze verblijven...
Zaterdag, zondag en maandag overdag gewerkt, erg leuk er gebeurt van alles; we moesten even bij de botica (apotheek) wat ophalen toen er twee knappe Arubaanse meiden(in bikinistring met daar overheen een doorzichtig wit blouse) kwamen smeken of wij geen anticonceptieprik intramusculair wilden zetten. Huilend en met veel bombarie, terwijl iedereen het kon horen, en met het medicijn al in hun hand. Netjes geweigerd, want ze waren al op de Spoed Eisende Hulp geweest en hadden te horen gkregen dat ze tot vijf uur moesten wachten. Ik kan je vertellen; je staat toch even gek te kijken en er flitst van alles door je hoofd... 's Middags weer naar het strand; wat een topcombinatie toch! 's Avonds een kleine kroegentocht gehouden, een stuk of vijf cafeetjes gehad en steeds cola gedronken, want moest de volgende dag weer om zes uur op om te gaan werken. Op zondag was het een leuke dag om te werken; opnames gehad, een instabiele patient waarbij een centrale lijn (een soort infuus waarover heel veel verschillende medicatie gegeven kan worden in een grote ader dicht bij het hart) moest worden ingebracht en dat verliep geheel volgens de internationale standaarden, leuk om te doen dus. Dat was weer een wereld van verschil met Suriname!
In mijn appartementencomplex zitten 2 anaesthesisten vanuit Suriname die ik dus heel goed ken en nauw mee heb samengewerkt; heel gezellig en goed om te horen dat verschillende dingen die ik ingevoerd heb nog steeds heel intensief gebruikt worden; een (rode; door mij gekozen kleur) transportkar met beademings- bewakings- en uitzuigapparatuur wordt iedere keer gebruikt dat een Intensive Care patient voor onderzoek moet (en dat is vaak!!) Ook heb ik een kar gemaakt waarop volgens internationale richtlijnen de centrale lijnen kunnen worden ingebracht. Al met al dus zeker niet voor niets geweest die zes weken vrijwilligerswerk daar! Verder verblijft er nog een anaesthesist vanuit Tilburg met zijn gezin en een gepensioneerd gynaecoloog met familie in dit complex. Ook nog een groep vrienden en familie waarvan een stel vanavond half zeven bij zonsondergang op het strand gaat trouwen, ben ik ook uitgenodigd, dus leuk om mee te maken! Daarnaast nog een advocaat (met tatoos) waarmee ik maandag ben wezen eten bij een heerlijk visrestaurant bij de High Rise Hotels, heerlijke rauwe tonijn vooraf en redsnapper als hoofgerecht gegeten. Daarna nog drankjes gaan doen met Heidy en een paar vrienden van haar en uiteindelijk wezen poolen. Het werd laat, heel laat en gisteren werd dan ook een uitslaapdag en 's middags bij het zwembad een beetje zitten kletsen en een beetje bijgebruind. Daarna lekker een stukje vlees op de BBQ gegooid en gezellig in mijn eentje zitten eten; ook weleens lekker.
Om een uur vanmiddag gaan Heidy en ik nog naar de California Lighthouse en een beetje de omgeving verkennen om vanavond bij een van Heidy's favoriete tentjes te gaan eten. Nu nog even een ontbijtje bij het zwembad en weer een beetje bijbruinen, heerlijk hier!!

  • 28 Juli 2010 - 17:19

    Bart :

    Zo dat klinkt niet verkeerd, goed voor elkaar zeg! Geniet ze en tot september!

  • 28 Juli 2010 - 17:28

    Danny Rojer:

    Hey Dushi;-)
    Ben blij voor je dat je aan het genieten bent.
    Erg interessant om te lezen. Wanneer komen de foto's? Zorg goed voor jezelf en laat me weten wanneer je weer terug bent. X Danny

  • 28 Juli 2010 - 21:20

    Marlies:

    Ha zussie, klinkt lekker zo hoor! Werken en toch ook genieten van het eiland. Wij gaan vrijdag de zon opzoeken: naar Italië. Leuk dat je al met Heidy afgesproken hebt. Doe ze maar de groeten van me, ik heb pas de foto's van het paalzitten gezien, die had tante Cokky meegenomen op mama´s verjaardag.

    Liefs,
    Marlies

  • 29 Juli 2010 - 07:38

    Lin:

    Meid, wat ben je heerlijk aan het genieten en socializen...werk-ze daar, doe veel mooie indrukken op en geniet van de mooie stranden!
    lfs Linda

  • 29 Juli 2010 - 08:43

    Evelien:

    Jeetje Tine wat klinkt dat allemaal interessant en afwisselend. Erg leuk om dit zo mee te beleven.
    Hier alles goed,appartement in Amsterdam is rond, dus een logeerplek voor jullie erbij!!!
    Heel veel succes met alles wat je doet en ik kijk uit naar het volgende bericht van je!
    Liefs Evelien

  • 29 Juli 2010 - 19:04

    Pa En Ma:

    Hallo Tine hier een berichtje uit Italie.Leuk dat dat mogelijk is!Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat het daar wat beter ontwikkeld is dan in Suriname.Daar hebben ze wel wat aan je gehad zo te lezen.Tot horens.

  • 31 Juli 2010 - 14:40

    Sanne:

    Dat klinkt echt heerlijk!!! Dat doe je goed meid!!!! Geniet ervan en we spreken elkaar snel!!! xxx

  • 01 Augustus 2010 - 10:54

    Evert-Jan:

    Hey lieverd!

    Wat een belevenissen zeg! Op en tot vermaak en toch genieten! Heb superveel zin om daar over 10 daagjes bij aan te haken!

    Kus EJ

  • 02 Augustus 2010 - 14:39

    Inge Kroon:

    Wat lees ik nu weer allemaal. Geweldig hoor wat jij ook weer iedere keer verzint om je beroep aantrekkelijk te houden. Wat een beleving weer. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht. Werkse en vergeet inderdaad niet te genieten he?! tot wanneer blijf je? Groetjes Inge

  • 05 Augustus 2010 - 18:37

    Muf:

    He Tine!

    Klinkt allemaal weer goed joh! Geniet er maar lekker van. Perfecte combinatie; leuke werkervaringen opdoen en strand met een drankje! wat heb je nog meer nodig:-)de Rotters natuurlijk haha

    dikke kus,muf

  • 07 Augustus 2010 - 11:13

    Stephanie Kalishoek:

    Hey teun

    Wat leuk dat je weer op stap bent ik dacht dat je samen was maar lees nu dat je alleen daarheen bent gegaan.
    Heerlijke temperaturen daar niet verkeerd.
    Zal regelmatig even lezen hoe het gaat met je veel plezier en geniet ervan. liefs steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Actief sinds 27 Dec. 2008
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 16838

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Aruba!!

02 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Suriname!!

Landen bezocht: