Relaxen, lekker eten en af en toe even werken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu Relaxen, lekker eten en af en toe even werken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu

Relaxen, lekker eten en af en toe even werken

Door: Tine

07 Augustus 2010 | Aruba, Oranjestad

De tijd gaat heel erg snel hier! Te snel gewoon eigenlijk, heb nog maar 16 dagen te gaan... Jammer want ik raak nu vrij goed ingeburgerd. Het is hier een heel relaxed leventje, niemand maakt zich echt druk. Het is een klein, maar mooi eiland. Er is niet heel veel te zien of te doen, maar er zijn hier wel de mooiste stranden! Dus ga ik regelmatig, bijna iedere dag, naar het strand. Het is en blijft natuurlijk ook lekker weer, beetje benauwd af en toe, maar zowel in het appartement als in het ziekenhuis is airco. Heel misschien krijgen we nog een staartje van een orkaan mee, maar ik heb de weersverwachting gezien en de komende dagen is de kans op neerslag steeds onder de 10%, dus dat zal wel meevallen.
Verder in het ziekenhuis allerlei patienten gehad, van minder heftig tot echt wel heftig. Een jongen die vanaf 19 meter diepte in paniek naar boven is gezwommen en zo goed als blind was geworden. Na een aantal keer in de decompressietank geweest te zijn (dan wordt de patient weer onder druk gebracht en langzamerhand weer onder de 'normale' druk gebracht) kan hij weer goed zien. Best leuk om de decompressietanken gezien te hebben. Er zijn 2 zittende tanken en 1 liggende tank. Afgelopen week waren er 5 duikongevallen geweest; vrij veel voor op zo'n klein eilandje! Daarnaast nog een patient die met een soort bijl in zijn schedel was geslagen om een ruzie om drugs met zijn eveneens verslaafde broer, best bizar. En dan vandaag nog een 20-jarige jongen opgenomen na een motorongeval zonder helm tegen een auto; dwarslaesie. Nu de komende 6 uur is spannend of er nog gevoel vanaf 'tepelhoogte' terug gaat komen of niet. Heeft een zoontje van 4 maanden, heftig verhaal dus..
In mijn vrije tijd doe ik van alles. Vaak naar het strand heb ik natuurlijk al gezegd, maar er zijn hier veel verschillende strandjes, van Baby Beach tot Eagle Beach en nog veel meer. Verleden week zaterdag met iemand naar een strand geweest waar de -bijna- professionals kitesurfen, gaaf gezicht hoor. Maar toen we wegreden bleven we vastzitten op een klein zandheuveltje en toen we extra gas gaven kwamen we nog meer vast te zitten. Die jongen (die ik ook al vanuit NL bleek te kennen, een anaesthesist die een goede collega/ vriend is van die intensivist uit Suriname) ging aan een andere jongen vragen of hij ook vanuit NL kwam en dat was het geval. Dus die jongen (met mooie 6-pack) kwam helpen met uitgraven en een houten blad onder de achterste banden te plaatsen. Op een gegeven moment stelde ik me toch maar even voor; hij bleek Mark te heten. Na een half uur reden we toch weer lekker weg! 's Avonds ben ik naar een strandfeestje geweest bij Moomba en liet de foto's zien aan verschillende mensen, bleek het Mark Huizinga te zijn!!! Later die avond kwam ik hem nog een keer tegen en gaf met schaamrood op mijn kaken toe dat ik hem niet herkend had.
Er zijn hier heerlijke restaurantjes, leuke cafeetjes en leuke mensen; de juiste ingredienten voor ontspanning! Ik heb erg veel zin in woensdag! Dan komt mijn vriendje Evert-Jan; gezellig!! Genoeg leuke plannen gemaakt, dus dat gaat goed komen!
Ik hoorde dat het in NL een beetje regenachtig was? Ik hoop dat jullie je een beetje vermaken dan. En iedereen die op vakantie is; veel plezier dan! Gezellig dat er af en toe gereageerd wordt, vind ik erg leuk! Veel liefs van mij!

• 08 Augustus 2010 - 19:40

Caroline:

Hoi
    geniet lekker van Aruba en alvast een fijne verjaardag.

groetjes Henk, Caroline, Thom en Thijs

• 09 Augustus 2010 - 05:04

Miriam :

heey Tine!
    Klinkt allemaal echt heel gaaf! zelf beroemdheden ontmoeten daar;) Leuk dat je vriendje bijna komt, gezellig je verjaardag vieren:)
    Hele fijne tijd nog! genier er van!
    groetjes miriam

• 09 Augustus 2010 - 09:05

Arthur:

Het is gewoon niet te geloven wat er allemaal op jou pad komt he :D. In the middle of no-where kom je gewoon een klerenkast tegen. Echt zo'n stukje uit een Hollywood film.

Met het weer heb je het inderdaad getroffen daar, en de kans is groot dat je het weer meeneemt. Het zou beter weer worden volgens Piet Paulusma.

Heel veel plezier en sluit het samen EJ daar knallend af!

Liefs,
    Arthur

• 09 Augustus 2010 - 15:32

Corine:

Hoi Tine,

Fijn dat je het naar je zin hebt op Aruba! Wat een verhalen joh wat je allemaal ziet en meemaakt! Nou geniet er nog maar even van, voor je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje ;-)

xx Corine

we gaan woensdag in de ochtend weg jammer er staan leuke verhalen op je site
    en een fijne verjaardag

• 09 Augustus 2010 - 20:08

Mama:

Wat een heftige gevallen komen er binnen daar.Ben je lekker op vakantie aan het duiken en dan loopt het zo af.Papa en Jeroen waren aan het volleyen.Er is veel te doen hier.Nog even aftellen en dan zie je EJ weer,ook niet verkeerd.Groetjes en kuz

• 12 Augustus 2010 - 22:24

Hertje!
    Het is hier bloedheet joh! Zelfs een beetje benauwd... geen neerslag hier.. alleen zoemen... muggen?
    Je begint tegen Esther altijd over bekende Nederlanders, maar jij ontmoet ze dus blijkbaar ook alleen herken je ze niet!! Lekker ding..
    Trouwens zuster Bettie heeft een man gevonden! Een Bulgaar met een snor! Best leuk als je die snor wegdenkt...
    We gaan 1 december verhuizen met de CCU, bestemming onbekend.
    -to be continued- (je hoort nu een spannend muziekje)

• 12 Augustus 2010 - 22:25

Maaike En Esther:

Hoe is het eigenlijk met jou?

• 12 Augustus 2010 - 22:46

Esther En Maaike:

In 2010 vieren vijf medewerkers van het Lab. een jubileum.

In 2010 zijn 12,5 jaar in dienst:
    Sonja van den Brink – Bombeke, analist MMI,
    Riemke Runia – van Nieuwkoop, analist van het KCL,
    Heleen van der Klauw - Smink, analist van het KCL,
    Corry Wien – Heeren, doktersassistent KCL.
    25 jaar in dienst is:
    Huberta Vooijs – Kuyt, analist van het KCL.

• 12 Augustus 2010 - 22:46

dat je het ff weet...

• 12 Augustus 2010 - 22:57

Esther En Maaike:

Het wordt wat fris... een zeebriesje uit Katwijk... raam op 51 maar even dicht gedaan..

• 13 Augustus 2010 - 00:48

televisiepakket opgelost
    Categorie: Algemeen
    151 keer gelezen
    De storing aan het televisiesysteem voor patiënten is opgelost.

Vanaf heden wordt het uitgebreide televisiepakket weer aangeboden.

Aanvragen via de receptie.

Afdeling Techniek

• 13 Augustus 2010 - 00:48

Is toch fijn....

• 13 Augustus 2010 - 00:52

Maaike En Esther:

Wij verwachten natuurlijk wel van Disneyland Parijs ook zo'n uitgebreid minuut tot minuut verslag!

• 13 Augustus 2010 - 01:55

We gaan ff Sex and the City kijken... dussss

• 13 Augustus 2010 - 01:57

Maaike En Esther:

Jij bent ook niet echt van het reageren he?! Wij zitten hier een enorme monoloog tegen je aan te kletsen, maar antwoord HO MAAR!

• 15 Augustus 2010 - 16:36

Miriam En Theo:

Ha die Tine...........en E.J.........Geniet van je verjaardag in de zon met een drankje. Hier word dan ook geproost op jou. Wel met een glaasje melk want we zijn a/h werk natuurlijk....Daaaaaaaaag, tot gauw.

• 20 Augustus 2010 - 11:06

Ccu Leiden:

He, Tine, we wachten al dagen op foto's en een nieuw verhaal, komt er nog wat????????????

• 20 Augustus 2010 - 11:53

Sabine:

Hey Tine,
    Wat een heerlijke verhalen weer. Zo te lezen vermaak je je wel. Geniet van de laatste daagjes (toch?) daar. Wij zijn inmiddels weer terug van een heerlijke vakantie in slovenie en kroatie en hebben mazzel want het is hier nu ook 25 graden!!! Tot snel.
    liefs, Sabine

• 23 Augustus 2010 - 09:40

Marinda:

Misschien nog net op tijd om te reageren voordat jij je vakantie alweer gaat afsluiten...

Een heel goede reis terug en een volgende keer komt er vast wat eerder een reactie. Het zal immers vast niet je laatste reis zijn!