Het werk... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu Het werk... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu

Het werk...

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Het is al weer 2 weken geleden dat ik het laatste bericht plaatste. Het is ook gewoon veel te druk met werken en daarnaast allerlei leuke dingen ondernemen. Het weer is nu heerlijk! Lekker warm en van de buien in de middag geen last meer. Korte droge tijd is aangebroken: heerlijk!
Op het werk is het nog steeds onafgebroken druk, met de (helaas) gekste casussen. Behoorlijk verbrande mensen door ontplofte gasflessen (gas komt hier niet door middel van een leiding het huis binnen, maar via flessen.. Een vrouw is daar verleden week nog bij ons uiteindelijk aan overleden, heftig! Het 14-jarig meisje over wie ik eerder schreef is nog steeds niet van de beademingsmachine af. Wel al een aantal keer geprobeerd, maar onvoldoende kracht om zelf te ademen. Ze is ondertussen dus een aantal keer geintubeerd (met een plastic buisje via de mond/ keel naar de longen), waarvan ik ook eenmaal geintubeerd heb. Ik ben nog steeds bij iedere heftige patient of situatie aanwezig. Verleden week hebben we dagelijks gereanimeerd. Zelfs een tante van iemand die ik via Melissa (kennis van Naveen) heb ontmoet..
Doordat de trainingen die ik geef goed bezocht worden, (deze heb ik nu volledig overgedragen aan een collega die hier werkt) zien we nu al verbetering. Vanochtend werd nog een jonge man hier op de IC gereanimeerd, hij heeft het overleefd en de reanimatie verliep vrij soepel. Op de SEH idem dito. Naveen en ik zijn maandag voor een briefing daar geweest. Ik mijn training op papier achtergelaten en daarnaast hebben zij nu zelf data gepland waarop getraind gaat worden. Gisteravond kwam er een jonge vrouw op de SEH binnen. Er moest vrijwel direct gereanimeerd worden en doordat zij nu getraind waren, wisten ze precies wat er gedaan moest worden. Deze mevrouw ligt nu op de IC. Een arts van de SEH belde vandaag nog dat hij de reanimatie zowaar 'leuk' vond om te doen, vooral doordat ie wist wat ie moest doen. Super leuk om deze resultaten te zien.
Een thoraxchirurg gaf gister nog aan dat een bepaalde patient er zonder onze tussenkomst hoogstwaarschijnlijk niet meer was geweest. Hij knapt nu goed op. Geeft wel voldoening hoor.
Er wordt nu een nieuwe CCU gebouwd. De cardiologen wilden graag een gesprek met mij en gaan heel veel geimplementeerde protocollen overnemen. Dus gaan zelfs ziekenhuisbreed gebruikt worden. Beiden (thoraxchirurg en de cardiologen) zeiden dat een volgende keer een ticket voor mij zo geregeld is, dusse ben benieuwd!
Vanmiddag briefing gehad met de hoofdzuster en onderhoofdzuster. Uitgelegd hoe bijvoorbeeld de functioneringsgesprekken gepland en uitgevoerd kunnen gaan worden. En alle protocollen en overige formulieren laten zien.
Beetje teveel over het werk, maar dan weten jullie een beetje waar ik druk mee ben. Ik schrijf nog een verhaal over o.a. het afgelopen weekend.

  • 06 Februari 2009 - 06:32

    Arthur:

    Hallo Tine,

    Wat is eigenlijk een CCU? Het zal wel iets met Cardio zijn.
    Echt leuk om te zien dat men voorzichtig al laat doorschemeren dat ze een ticket voor je kunnen regelen. Ze waarderen je echt. TOP!

  • 06 Februari 2009 - 20:10

    Mama En Tante Cobi:

    Hoi Tine eindelijk een berichtje op je weblog.Alleen was onze computer naar de dokter dus zit ik nu even bij de buren.We vinden het bijzonder interessant om alles te lezen.Weet je al hoe laat je aankomt a.s. donderdag? Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 27 Dec. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 16831

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Aruba!!

02 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Suriname!!

Landen bezocht: