Berg & Dal / Brownsberg & Brokopondo stuwmeer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu Berg & Dal / Brownsberg & Brokopondo stuwmeer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu

Berg & Dal / Brownsberg & Brokopondo stuwmeer

Door: Tine

05 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Even een beetje saaie opsomming van een aantal ontzettend leuke (!) dingen. Verleden weekend ben ik niet weg geweest, maar een weekendje heerlijk 'thuis gebleven'. Op donderdagavond naar de Havana Lounge, ondertussen vaste prik geworden, ontzettend gezellig en mooie locatie: met uitzicht op de Suriname brug. Vrijdag en zaterdagavond lekker uiteten geweest, lekker buiten op terrasjes gezeten en zondagavond bbq bij Peter in de tuin (co-assistent bij mij in het ziekenhuis). Maandagavond een 1-jarig bestaan van het dart en poolcafe van Melissa. En dinsdagavond kreeg ik een telefoontje van die kennis van Melissa of ik niet naar Berg en Dal zou willen komen. Woensdagochtend dus op de bus staan te wachten. Best eng tussen alle locals in het donker eerlijk gezegd, maar het was voor het goede doel.. De busjes zijn van particulieren, als ze stuk zijn mag je het verder zelf uitzoeken, maar het is wel heel goedkoop: omgerekend 7 euro, ipv 50 euro via zo'n touroperator. Het is daar een ontzettend luxe resort en je bent daar lekker sportief bezig, o.a. kanoen (tegen de stroming van de rivier in, lekker sportief!) en een kabelbaantraject (ook over de Suriname rivier). Was super leuk!! Echt heel mooi, ik denk dat het wel te googelen is. Heerlijk zwembad, lekkere hapjes, lekker diner, lekkere cocktails, mmmmmmm.
Donderdag natuurlijk weer naar Havana Lounge geweest, vanavond ga ik ook weer, voor de laatste keer al weer jammer genoeg..
Vrijdag ontzettend heerlijk gegeten bij Spice Quest en vroeg naar bed ivm een stevig weekend voor de boeg!
Op zaterdag vroeg vertrokken via de Afobaka weg (die rode, onverharde weg richting het binnenland) naar de Brownsberg. Onderweg de transmigratiedorpjes gezien (de dorpjes die moesten verhuizen vanwege het stuwmeer) net zoals het binnenkort gaat gebeuren in China.
Morgen de rest van het verhaal, moet nu echt naar huis, om acht uur afgesproken om ergens een hapje te gaan eten.

• 05 Februari 2009 - 21:30

Edwin En Marjolein:

Tja Tine, de tijd vliegt daar he?! Volgens ons heb je het nog steeds uitstekend naar je zin en doe je goede zaken daar! Geniet nog even volop van je laatste weekje daar. We zijn benieuwd naar al je "live" verhalen!
    Liefs Mar en Ed

• 06 Februari 2009 - 06:25

Arthur:

Hey Tine,

Leuk man dat je al zo snel wordt opgenomen in de groep. Ik ben erg benieuwd naar je foto's :). Waarschijnlijk ben je al lekker verkleurd en nog bruiner dan ik :P.

Heel veel plezier nog!
    Liefs, Arthur

• 06 Februari 2009 - 06:44

Jan Vermeulen:

Hey Tine;

Zo te lezen vermaak je je nogal? Ben benieuwd naar je reisverhalen...

Lfs Jan