Jaaaaa daar ben ik dan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu Jaaaaa daar ben ik dan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van tinehoogendoorn - WaarBenJij.nu

Jaaaaa daar ben ik dan

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ik ben vrijdagavond aangekomen na een perfecte en gezellige reis. We vertrokken weliswaar anderhalf uur te laat, maar dat mocht de pret niet drukken. Eenmaal in het vliegtuig kwam echt iedereen elkaar tegen en was het net een groot bruin cafe. Ik ben nog maar even in slaap gevallen, had daarvoor namelijk erg weinig geslapen, maar daarna toch ook maar een beetje meegedaan. Eenmaal op de Zanderij (het vliegveld) aangekomen, zou ik opgehaald worden, maar ondanks dat ik ongeveer het enige blanke meisje was, ben ik niet opgevallen bij Navin.. alhoewel ik vermoed dat ie te laat was haha. Ik kreeg in ieder geval een lift van een wel betrouwbaar uitziende jongen met zijn oom en tante en ben veilig aangekomen aan de Riekelaan nr. 14. Navin kwam samen met zijn vrouw Geeta 's avonds langs en vertelde dat het plan was om de volgende dag om half zeven 's ochtends te vertrekken om de binnenlanden in te gaan. Leuk!!
We zijn met een groepje van 25 personen naar Babuhol gegaan. Wat een paradijsje, palmbomen, strandje en niet te vergeten een bijna professioneel gemaakte keuken en bar! Want drinken dat kunnen ze, allerlei soorten alcohol en voor de mannen voornamelijk whiskey. De hele dag een beetje gezwommen en geluierd en rond half zes weer 2,5 uur terug gereden (heen duurde dus ook zo lang ;)) over een rode onverharde weg. Deze kon ik al zien vanuit het vliegtuig en ligt naast de Suriname rivier, daar hebben we dan ook in gezommen trouwens. 's Avonds zijn we nog wat wezen drinken (met z'n vieren, een nl jongen, een hindostaans meisje die in nl woont en een hindo jongen die lang in nl heeft gewoont). We zijn niet naar 't Vat gegaan, maar naar een ander cafeetje, erg leuk en niet onbelangrijk, we stonden gewoon buiten, heerlijk!! Zondag goed uitgeslapen, ik merk dat ik hier toch wel aan de temperatuur en het benauwde gevoel moet wennen. Alhoewel het wisselend weer is hoor, 's morgens lekker zonnetje, maar 's middags gaat het ineens hard waaien en regent het enorm, echt plensbuien. Daarna is het qua hitte vaak weer wat beter te doen.
Vandaag mijn fiets geregeld, boodschappen gedaan en mijn Sur. telefoonnummer geregeld. Morgen naar de vreemdelingendienst en 's avonds naar een hindostaans nieuwjaarsfeestje. Woensdag m'n eerste dag in het Academische Ziekenhuis. Ik sprak Navin net en hij liep nu al tegen allerlei organisatorische dingetjes aan, dus ben benieuwd! Ik zal vooral op dat vlak heel veel dingen kunnen doen. Heb veel zin in deze uitdaging!
Tot de volgende keer, dat zal misschien wat sneller zijn, want ik weet nu waar het zit. Best vlak bij mijn huis. Dan volgen ook de foto's. Heb nu wel mijn camera bij me, maar mijn tijd is bijna om. Doei!

  • 05 Januari 2009 - 22:19

    Jack, Annemieke, Sem:

    Hey Tine

    Wat leuk om je zo te kunnen volgen!
    We gaan je zeker in de gaten houden!

    Liefs van ons

  • 05 Januari 2009 - 22:27

    Brigitta:

    Hoi Tine,
    Wauw, wat een avontuur! Ik vind het leuk je te volgen en hoop dat je een fantastische tijd hebt. Let goed op jezelf!!
    Hartelijke groeten van een zuid frans verleden!

  • 06 Januari 2009 - 07:03

    Hester Bouma:

    Hey meis,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Wel spannend allemaal hoor, maar ga maar gewoon lekker in het relaxte van de Surinamers mee, anders vreet je jezelf helemaal op, haha!
    Lees je snel weer!

    Kus!

  • 06 Januari 2009 - 08:26

    Hanneke:

    Hey Tine, leuk van je te horen! Een hele fijne tijd daar en ben benieuwd naar het vervolg.
    groetjes

  • 06 Januari 2009 - 08:50

    Caroo:

    Heeey lieve zus!!

    Leuk om te lezen! Had het al een beetje in het kort gehoord he! Heb je m'n smsje gister gehad?

    Liefs!

  • 06 Januari 2009 - 11:34

    Marco:

    Lijkt me helemaal goed.
    Een lekkere plek om te zijn en ook nog goede dingen doen.

    Succes en plezier!

  • 06 Januari 2009 - 11:46

    Truusje:

    Hey Ti,

    Zo, jalours!!!
    KLinkt al helemaal goed daar --> lekker weer, lekker eten + drinken + palmbomen, strand. Top!
    Geniet er maar van!

    dikke kus!

  • 06 Januari 2009 - 12:16

    Sabine:

    Ha Tine,

    Dat klinkt goed allemaal!!! Geniet van het heerlijk weer, het eten, de drankjes, de mensen, etc etc. Veel succes morgen met je eerste werkdag. Ben benieuwd naar je verdere verhalen.

    liefs, Sabine

  • 06 Januari 2009 - 13:23

    Linda:

    heee tine,

    het klinkt heerlijk daar, jaloezie allom!
    Geniet ervan en we zijn benieuwd naar de foto's!

    Jos&Linda

  • 06 Januari 2009 - 15:01

    Mercedes:

    Hey Tine,

    Wat leuk en spannend zeg!!!! Veel plezier en lekker genieten he!!!

    Groetjes Mercedes

  • 06 Januari 2009 - 17:03

    Corine:

    Hoi meis!

    Leuk om je verhalen te kunnen lezen! Ga het zeker in de gaten houden en ben benieuwd naar je foto's! Nou, geniet ervan!

    X Corine en groetjes van mijn ouders!

  • 06 Januari 2009 - 18:28

    Caroline:

    Hoi
    Super om te lezen dat je al heerlijk in Suriname zit. Geniet ervan en ik ga het volgen
    groetjes Henk, Caroline en Thom

  • 06 Januari 2009 - 19:29

    Frank & Mireille:

    Ha die Tine,

    Leuke verhalen van uit een warm Suriname. Ik ben jaloers, want de temperaturen zijn hier onder het vriespunt. Wie weet binnenkort weer Elfstedentocht.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's.

    Veel succes morgen op je eerste dag.

    Liefs Frank & Mireille

  • 06 Januari 2009 - 19:29

    Frank & Mireille:

    Ha die Tine,

    Leuke verhalen van uit een warm Suriname. Ik ben jaloers, want de temperaturen zijn hier onder het vriespunt. Wie weet binnenkort weer Elfstedentocht.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's.

    Veel succes morgen op je eerste dag.

    Liefs Frank & Mireille

  • 06 Januari 2009 - 21:03

    Esther:

    Hey Tine,

    Thx voor je mailtje! Ik heb me aangemeld dus nu kan ik ook af en toe lekker wegdromen bij jouw belevenissen in het verre, warme Suriname! En ik sluit me aan bij alle anderen....enjoy enjoy enjoy!

    Kus Esther

  • 07 Januari 2009 - 00:10

    Raymond En Petra:

    Heel veel suc6 !
    Pas goed op jezelf.
    Hier -15 graden op dit moment .

    Tot mails
    Raymond en Petra


  • 07 Januari 2009 - 00:10

    Raymond En Petra:

    Heel veel suc6 !
    Pas goed op jezelf.
    Hier -15 graden op dit moment .

    Tot mails
    Raymond en Petra


  • 07 Januari 2009 - 10:02

    De Muf:

    He Tine,
    Ik ben ook aangemeld. Leuk om je verhalen te volgen. Klinkt nu al goed! Ben benieuwd naar je eerste dag in het ziekenhuis. Veel plezier en succes! En doe voorzichtig he?

    liefs,
    De muf ;-)

  • 07 Januari 2009 - 10:32

    Tess En Jeph:

    hey buuf!
    ben jaloers!
    vooral op het weer..
    veel succes morgen! ben benieuwd hoe het gaat lukken.. genieten he!!!
    dikke kus

  • 07 Januari 2009 - 14:49

    Essebes:

    Hoi Tine,
    Ik ga je verhalen met plezier lezen. Wat een heerlijk avontuur lijkt het me! Geniet ervan en wat betreft je verslaggeving: hou een beetje rekening met de temperaturen in NL.. :)
    kusjes!

  • 07 Januari 2009 - 19:27

    Bouke & Marlies:

    Hé zussie!
    Klinkt wel goed allemaal zeg. Op zo'n manier lukt 't waarschijnlijk aardig om snel te acclimatiseren. 'k Ben benieuwd naar de foto's.
    X

  • 08 Januari 2009 - 21:25

    Wilfried & Netty:

    Ga nou is werken man. Al die pretverhalen... ;-)

    Geniet ervan!!!!!

  • 10 Januari 2009 - 12:47

    Mark Von Piekartz:

    Nou nou wat een avontuur weer,hopelijk gaat het niet tegen vallen in het ziekenhuis zelf,blijft Suriname dat weet je.
    Maar leuk dat ik je zo kan blijven volgen. Ik hoop je snel weer te zien als je terug bent...kom dan eens een borrel doen en... dan wel.....

  • 10 Januari 2009 - 14:27

    Francis:

    klinkt allemaal al weer heerlijk, ben erg benieuwd naar je avonturen! Have fun over there en houd ons op de hoogte he!

    dikke knuffel

  • 11 Januari 2009 - 14:02

    Lia:

    Ha Tine,

    Dat is even wat anders dan de vrieskou van hier, maar het klinkt geweldig! We zijn heel benieuwd hoe je eerste ziekenhuis-ervaringen zijn geweest en wat er verder gaat gebeuren. Succes,
    de Erkjes

  • 15 Januari 2009 - 13:55

    Mark Von Piekartz:

    Goed om te lezen dat je daar ook daadwerkelijk wat op poten kan zetten,klinkt mij hetzelfde als toen ik in Senegal zat. Leuk om te lezen dat je goede plannen heb.En dat er oook iets met die plannen gedaan gaat worden, vergeet ook niet te genieten van Suriname zelf.En als je terug bent gaan we naar een feest samen,op mijn kosten oke. Dikke kus

  • 15 Januari 2009 - 13:57

    Mark Von Piekartz:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt,en dat je met goede plannen komt die ook uitgevoerd kunnen worden. Doet mij denken aan mijn tijd in Senegal.Vergeet echter niet te genieten van het land zelf. En als je terug komt, dan gaan we samen naar een feest op mijn kosten oke, kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 27 Dec. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 16833

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Aruba!!

02 Januari 2009 - 12 Februari 2009

Suriname!!

Landen bezocht: